Uncategorised

REZULTATE SESIUNE SEPTEMBRIE 2023:

REZULTATE FINALE:
   - Admiși pe optiuni - bacalaureat
   - Admiși pe optiuni - studenti
   - Admiși pe opțiuni - rural
   - Respinși

IMPORTANT!
Plata taxei de școlarizare, pentru studenții care au fost admiși pe un loc cu taxă (inclusiv cei admiși la forma de învățământ la distanță), se poate face, conform HCA nr. 67 din 17.05.2023, în două rate egale. Prima rată se va achita în perioada 15.09-22.09.2023. Plata se efectuează ONLINE, prin intermediul platformei Enroll (https://enroll.upt.ro/), folosind contul creat pentru înscriere.
Neachitarea primei rate din taxa de școlarizare în perioada indicată conduce la anularea statutul de admis la Universitatea Politehnica Timișoara.

 

 

Programul de studii universitare de licență Comunicare și relații publice este acreditat cu calificativul încredere, conform Hotărârii Consiliului ARACIS din data de 21.12.2017. Detalii despre programul de studii universitare de licență Comunicare și relații publice
Misiunea programului Comunicare şi relaţii publice este de a forma absolvenţi capabili să activeze ca specialişti în comunicare şi relaţii publice pentru activităţi specifice ocupaţiei, desfăşurate în instituţii, societăţi comerciale, partide şi organizaţii politice, organizaţii non-guvernamentale etc. Aceşti specialişti vor deţine competenţe şi abilităţi în crearea şi gestionarea imaginii organizaţiilor, în medierea şi negocierea conflictelor, în producerea de mesaje scrise şi audiovizuale în limba română şi în limbi de circulaţie internaţională. Specificul programului de studii constă în dobândirea de către absolvenţi a două competenţe suplimentare: comunicare profesională în limbi străine şi medierea comunicării în limbi străine.

Programul de studii universitare de licență Traducere și interpretare: engleză (franceză/germană) este acreditat cu calificativul încredere, conform Hotărârii Consiliului ARACIS din data de 29.10.2020. Detalii despre programul de studii universitare de licență Traducere si interpretare (engleză; franceză/germană)
Specializarea Traducere şi interpretare (engleză; franceză/germană) formează specialişti în domeniul traducerii şi al interpretării profesionale pentru domeniile ştiinţific, tehnic, economic, administrativ şi juridic. Pentru reuşita în acest domeniu sunt necesare cunoaşterea aprofundată a cel puţin două limbi moderne de circulaţie  şi a limbii române, un bagaj de cunoştinţe generale şi o motivaţie puternică de autoperfecţionare şi învăţare continuă. Programul de studii de licenţă Traducere şi interpretare (engleză; franceză/germană) este unicul program de acest fel din Regiunea de Vest a ţării.

IMPORTANT
Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării oferă oportunitatea studierii limbilor străine şi a unor discipline de specialitate în limbi străine în cadrul programelor de studii universitare de licenţă. Candidații la domeniul de licență Științe ale Comunicării vor face dovada cunoașterii unei limbi străine, iar cei pentru domeniul de licență Limbi moderne aplicate vor face dovada cunoașterii a două limbi străine, fie prin proba de competență lingvistică, fie prin documente justificative (adeverință, foaie matricolă liceu, certificat de competență lingvistică etc.) care să ateste că au studiat limba / limbile străine pentru care optează (dintre limbile engleză, franceză, germană) - v. Acte dosare înscriere.

Repartizarea cifrei de școlarizare pentru admiterea la ciclul Licență

 Nr.
 crt.

Domeniul de licență

Specializarea

Nr. locuri/
specializare

Nr. locuri
fără taxă

Nr. locuri cu taxă
Tip concurs

1.

Ştiinţe ale comunicării – învățământ cu frecvență (IF)

Comunicare şi relaţii publice - ZI

75

60 15

Concurs de dosare

2.

Ştiinţe ale comunicării – învățământ la distanță (ID)

Comunicare şi relaţii publice - ID

75

- 75

Concurs de dosare

3.

 Limbi moderne aplicate - învățământ cu frecvență (IF)

Traducere şi interpretare

60

40  20

Concurs de dosare

Formula de calcul pentru admiterea la Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării în anul universitar 2023-2024, la ciclul licenţă
M = b, unde b = media la bacalaureat


OME 3102/08.02.2022
 - pentru modificarea și completarea Metodologiei cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licență, master și doctorat aprobata prin OMENCS 6102/15.12.2016 - cu modificările și completările ulterioare

METODOLOGIA de organizare și desfășurare a concursului de admitere la ciclul de studii universitare de licență la UPT - sesiunile iulie și septembrie 2023 (HBS 3 din 22.03.2023)
      
Anexa 1 - Oferta programelor de studii, tipul concursului și formula de calcul a mediei de admitere
     
Anexa 2 - Instrucțiuni de înscriere ONLINE folosind platforma Enroll
      
Anexa 6 - Lista concursurilor recunoscute de către UPT, pe baza cărora candidații pot fi admiși în UPT fără concurs de admitere
     
Anexa 7 - Criterii și condiții speciale de admitere pentru candidații care au calitatea de sportivi de performanță

Acte necesare pentru dosarul de înscriere - cf. cap. III, art. 25 din Metodologia de admitere

Informații admitere învățământ la distanță - aici
   
     IMPORTANT: Precizări privind diploma de bacalaureat

Taxe de înscriere admitere 2023 (HCA 13/14.02.2023)

Taxele de admitere (înscriere/confirmare) se pot plăti:
1. ONLINE, cu cardul, prin intermediul platformei Enroll sau
2.
În următorul cont deschis la UniCredit Bank*:

Universitatea Politehnica Timișoara
Cod FISCAL: 4269282
Cont IBAN: RO20 BACX 0000 0030 1782 5060
_________________________________________________

*În situația plății în contul UniCredit, dovada plății va trebui să conțină următorul text: ”Taxă de înscriere/confirmare admitere la...(se va menționa acronimul facultății: SC) pentru... (se va menționa numele complet al candidatului)”.
Exemplu: Taxă de înscriere la SC pentru IONESCU Ana

Taxe de studii pentru anul universitar 2023-2024 (HCA 67 din 17.05.2023)

Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
 

 Calendarul Admiterii la studii universitare de licenţă
- sesiunea iulie 2023 –

 Pentru forma de învăţământ cu frecvență

ACTIVITATE

MOD DERULARE

PERIOADĂ

Preînscriere candidați:

Online prin Enroll: https://admitere.upt.ro/

01.06.2023 – 04.07.2023
(până la ora 14:00 în 04.07.2023)

Înscriere candidați:

Online prin Enroll: https://admitere.upt.ro/

05.07.2023 – 20.07.2023
(până la ora 12:00 în 20.07)

sau

Fizic la Facultatea de Științe ale Comunicăriia)

05-07.07.2023,     09:00 – 16:00
10-14.07.2023,     09:00 – 16:00
15.07.2023,          09:00 – 12:00
17-21.07.2023,     09:00 – 16:00
22.07.2023,          09:00 – 12:00

sau

Fizic în centrele zonale de admitereb)

11.07.2023 – 13.07.2023, orele 9:00 – 16.00
18.07.2023 – 20.07.2023, orele 9:00 – 16.00

21.07.2023, orele 9:00 – 14.00

Concurs de dosare

-

22.07.2023 ora 20:00

Afișare rezultate concurs:

Fizic și online (site facultate)

22.07.2023, ora 20:00

Confirmări Runda I:

Fizic la facultatea) sau

Fizic în centrele zonale de admitereb) sau

Online prin Enroll dacă înscrierea s-a făcut fizic și dosarul conține originalul diplomei de bacalaureat și foaia matricolă, sau se confirmă un loc cu taxă

24.07.2023 – 25.07.2023, 9:00 – 16:00

24.07.2023 – 25.07.2023, 9:00 – 16:00

24.07.2023 – 25.07.2023, până la ora 16:00

Afișare Runda II:

Fizic și online prin Enroll

25.07.2023, ora 20:00                                   

Confirmări Runda II:

Fizic la facultatea)
sau
Fizic în centrele zonale de admitereb)
sau
Online prin Enroll dacă înscrierea s-a făcut fizic și dosarul conține originalul diplomei de bacalaureat și foaia matricolă sau se confirmă un loc cu taxă

26.07.2023 – 27.07.2023, 9:00 – 16:00

26.07.2023 – 27.07.2023, 9:00 – 16:00

26.07.2023 – 27.07.2023, până la ora 16:00

Afișare Runda III:

Fizic și online prin Enroll

27.07.2023, ora 20:00          

Confirmări Runda III:

Fizic la facultatea)
sau
Fizic în centrele zonaleb) de admitere
sau
Online prin Enroll dacă înscrierea s-a făcut fizic și dosarul conține originalul diplomei de bacalaureat și foaia matricolă sau se confirmă un loc cu taxă

28.07.2023, orele 9:00 - 14:00 

28.07.2023, orele 9:00 - 14:00       

28.07.2023, până la ora 14:00  

Rezultatele finale:

Fizic și online prin Enroll

28.07.2023, ora 18:00

Înscriere fizic la învățământ cu frecvență: a) Facultatea de Științe ale Comunicării - Str. Traian Lalescu nr. 2a et. III sala C302
    b) Centrele zonale de admitere ale UPT

Învățământ la distanță (Centrul e-Learning): Bd. Vasile Pârvan nr. 2B et. IV sala C406 (clădirea Bibliotecii UPT)
Informații Admitere Învățământ la distanță - detalii

ÎNSCRIE-TE ONLINE

 

 


Informații despre admiterea la Facultatea de Științe ale Comunicării:
           Tel.: 0256404011           Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Probleme tehnice întâmpinate la înscrierea/încărcarea documentelor în programul Enroll:aAceastă adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

REZULTATE FINALE - SESIUNEA IULIE 2023

        Învățământ cu frecvență

  • Admiși pe opțiuni
  • Admis rural
  • Admis P

    Învățământ la distanță
  • Admiși


Plata taxei de școlarizare
, pentru studenții declarați admiși pe locurile cu taxă (inclusiv cei admiși la forma de învățământ la distanță), se poate face, conform HCA nr. 67 din 17.05.2023, în două rate egale. Perioada de plată a primei rate este 31 iulie 2023 - 28 august 2023.

Plata se va efectua ONLINE, prin intermediul platformei Enroll (https://enroll.upt.ro/), folosind contul creat pentru înscriere.

IMPORTANT!
Neachitarea primei rate din taxa de școlarizare în perioada indicată conduce la anularea statutul de admis la Universitatea Politehnica Timișoara, iar locurile acestora vor fi alocate sesiunii de admitere din septembrie 2023.

Taxa de echivalare a studiilor absolvite (preluare dosar pentru echivalare), în cuantum de 150 lei,  se va plăti:

În următorul cont deschis la UniCredit Bank*:
Universitatea Politehnica Timișoara

Cod FISCAL: 4269282
Cont IBAN: RO20 BACX 0000 0030 1782 5060
_________________________________________________

*În situația plății în contul UniCredit, dovada plății va trebui să conțină următorul text: ”Taxă de echivalare la...(se va menționa acronimul facultății) pentru... (se va menționa numele complet al candidatului)”.
Exemplu: Taxă de echivalare la SC pentru IONESCU Ana

Taxa de recunoastere si echivalare pentru anii de studiu recunoscuti, în cuantum de 500 de lei/an recunoscut se va plăti după începerea anului universitar. 

CAZARE
Informații legate de cazarea studenților în căminele UPT

Informativ:  Ultima medie cu care s-a intrat în sesiunile de admitere 2018-2022:

 

Informaţii Admitere Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării
Decanat: Tel. 0256-40.40.11; Fax: 0256-40.40.13
Secretar-şef facultate: Angela Tripşa
Secretară Decanat: Carmen Galdea
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Informații admitere Licență 2023 UPT

 

 

REZULTATE SESIUNE SEPTEMBRIE 2024:

Rezultate finale:
- admiși pe opțiuni
- admiși rural

Runda 3:
-
Admiși
- Respinși

Runda 2:
- Admiși pe opțiuni

- În așteptare

Runda 1:
   - Admiși pe opțiuni - bacalaureat
   - Admiși pe opțiuni - rural
   - În așteptare

IMPORTANT!
Confirmarea statutului de admis pe loc bugetat (fără taxă) se va face prin achitarea taxei de confirmare de 100 de lei prin contul ENROLL și depunerea în mod fizic, la comisia de admitere (str. Traian Lalescu nr. 2a etajul III sala C302), în data de 09.09.2024 sau 10.09.2024, între orele 9,00 și 16,00, a unui dosar plic cu documentele încărcate la înscriere:
- diploma de bacalaureat și foaia matricolă - în original
certificatul de naștere, cartea de identitate - copie
- 2 fotografii pentru carnetul de student și legitimație CFR

Pentru nelămuriri privind confirmarea, vă rog sunați la 0256404011 (de luni până joi, între orele 8,30 și 15,00).

 

 

 

Misiunea programului Comunicare şi relaţii publice este de a forma absolvenţi capabili să activeze ca specialişti în comunicare şi relaţii publice pentru activităţi specifice ocupaţiei, desfăşurate în instituţii, societăţi comerciale, partide şi organizaţii politice, organizaţii non-guvernamentale etc. Aceşti specialişti vor deţine competenţe şi abilităţi în crearea şi gestionarea imaginii organizaţiilor, în medierea şi negocierea conflictelor, în producerea de mesaje scrise şi audiovizuale în limba română şi în limbi de circulaţie internaţională. Specificul programului de studii constă în dobândirea de către absolvenţi a două competenţe suplimentare: comunicare profesională în limbi  străine şi medierea comunicării în limbi străine.

Programul de studii universitare de licență Traducere și interpretare: engleză (franceză/germană) este acreditat cu calificativul încredere, conform Hotărârii Consiliului ARACIS din data de 29.10.2020. Detalii despre programul de studii universitare de licență Traducere si interpretare (engleză; franceză/germană)
Specializarea Traducere şi interpretare (engleză; franceză/germană) formează specialişti în domeniul traducerii şi al interpretării profesionale pentru domeniile ştiinţific, tehnic, economic, administrativ şi juridic. Pentru reuşita în acest domeniu sunt necesare cunoaşterea aprofundată a cel puţin două limbi moderne de circulaţie  şi a limbii române, un bagaj de cunoştinţe generale şi o motivaţie puternică de autoperfecţionare şi învăţare continuă. Programul de studii de licenţă Traducere şi interpretare (engleză; franceză/germană) este unicul program de acest fel din Regiunea de Vest a ţării.

IMPORTANT
Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării oferă oportunitatea studierii limbilor străine şi a unor discipline de specialitate în limbi străine în cadrul programelor de studii universitare de licenţă. Candidații la domeniul de licență Științe ale Comunicării vor face dovada cunoașterii limbii engleze, iar cei pentru domeniul de licență Limbi moderne aplicate vor face dovada cunoașterii a două limbi străine (engleză-franceză sau engleză-germană). Dovada pentru ambele specializari se va face fie prin documente justificative (adeverință, foaie matricolă liceu, certificat de competență lingvistică etc.) care să ateste că au studiat limba engleză și una dintre limbile franceză sau germană,  fie prin proba de competență lingvistică în cazul în care nu au studiat limbile respective - v. Acte dosare înscriere.

Repartizarea cifrei de școlarizare pentru admiterea la ciclul Licență

 

 Nr.
 crt.

Domeniul de licență

Specializarea

Nr. locuri/
specializare

Nr. locuri
fără taxă

Nr. locuri cu taxă
Tip concurs

1.

Ştiinţe ale comunicării – învățământ cu frecvență (IF)

Comunicare şi relaţii publice - ZI

75 65  10

Concurs de dosare

2.

Ştiinţe ale comunicării – învățământ la distanță (ID)

Comunicare şi relaţii publice - ID

75 75 

Concurs de dosare

3.

 Limbi moderne aplicate - învățământ cu frecvență (IF)

Traducere şi interpretare (engleză, franceză/germană)

60 40 20

Concurs de dosare

Formula de calcul pentru admiterea la Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării în anul universitar 2023-2024, la ciclul licenţă
M = b, unde b = media la bacalaureat

OME 3691/01.02.2024 - pentru modificarea și completarea Metodologiei cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licență, master și doctorat aprobata prin

REGLEMENTĂRI privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere la ciclul de studii universitare de licență la UPT - sesiunile iulie și septembrie 2024 (HS 12 din 15.02.2024)
      
Anexa 1 - Oferta programelor de studii, tipul concursului și formula de calcul a mediei de admitere
     
Anexa 2 - Instrucțiuni de înscriere ONLINE folosind platforma Enroll
      
Anexa 6 - Lista concursurilor recunoscute de către UPT, pe baza cărora candidații pot fi admiși în UPT fără concurs de admitere
     
Anexa 7 - Criterii și condiții speciale de admitere pentru candidații care au calitatea de sportivi de performanță

Repartizarea cifrei de școlarizare - HCA nr. 102 din 24.05.2024
Acte necesare pentru dosarul de înscriere
- cf. cap. V, art. 21 din Metodologia de admitere

Informații admitere învățământ la distanță
   
     IMPORTANT: Precizări privind diploma de bacalaureat

Taxa de preînscriere – valabilă doar în perioada 01.06.2024 – 10.07.2024, ora 10:00 – este de 100 lei și este valabilă pentru învățământul la zi și toate tipurile de concurs.
Taxa de înscriere - valabilă doar în perioada 11.07.2024 – 20.07.2024, ora 20:00 - este de 150 lei pentru toate formele de învățământ și toate tipurile de concurs.
Taxa de înscriere/preînscriere oferă candidatului posibilitatea de a participa la concursul de admitere organizat la maxim două secțiuni. Dacă un candidat se înscrie la mai mult de două secțiuni, va trebui să achite mai multe taxe de înscriere.

Taxa de confirmare: 100 de lei pentru toate formele de învățământ și toate tipurile de concurs.
Taxa de confirmare asigură candidatului păstrarea locului la secțiunea la care a fost admis și trebuie achitată în termenul prevăzut în calendarul admiterii.

Taxă de solicitare a echivalării studiilor absolvite: 150 lei
Se percepe doar candidaților declarați admiși și trebuie achitată deodată cu taxa de confirmare.

Taxe de înscriere admitere 2024 (HCA 14/15.02.2024)

Taxele de admitere (înscriere/confirmare) se pot plăti:
1. ONLINE, cu cardul, prin intermediul platformei Enroll
sau
2.
În următorul cont deschis la UniCredit Bank*:

Universitatea Politehnica Timișoara
Cod FISCAL: 4269282
Cont IBAN: RO20 BACX 0000 0030 1782 5061
_________________________________________________

*În situația plății în contul UniCredit, dovada plății va trebui să conțină următorul text: ”Taxă de înscriere/confirmare admitere la...(se va menționa acronimul facultății: SC) pentru... (se va menționa numele complet al candidatului)”.
Exemplu: Taxă de înscriere la SC pentru IONESCU Ana

Taxe de studii pentru anul universitar 2024-2025 (HS 15 din 15.02.2024)

Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
 

 Calendarul Admiterii la studii universitare de licenţă
- sesiunea iulie 2024 –

 Pentru forma de învăţământ cu frecvență

 

Înscriere fizic la învățământ cu frecvență: a) Facultatea de Științe ale Comunicării - Str. Traian Lalescu nr. 2a et. III sala C302
    b) Centrele zonale de admitere ale UPT


Învățământ la distanță
(Centrul e-Learning):
Bd. Vasile Pârvan nr. 2B et. IV sala C406 (clădirea Bibliotecii UPT)
Informații Admitere Învățământ la distanță - detalii

ÎNSCRIE-TE ONLINE

 

 


Informații despre admiterea la Facultatea de Științe ale Comunicării:
           Tel.: 0256404011           Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Probleme tehnice întâmpinate la înscrierea/încărcarea documentelor în programul Enroll:Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

REZULTATE RUNDA 1 - SESIUNEA IULIE 2024
Admiși pe opțiuni - bacalaureat

- Admiși studenți 
- Admiși rural 
- Admiși plasament 
- Admis Rr
- Admis sportiv
- În așteptare

REZULTATE RUNDA 2 - SESIUNEA IULIE 2024
     - Admiși pe opțiuni - bacalaureat

     - Admiși studenți
     - Admiși rural 

     - Admiși plasament
     - Admis sportiv
      - În așteptare

REZULTATE RUNDA 3 - SESIUNEA IULIE 2024
 - Admiși pe opțiuni - bacalaureat
 - Respinși

 

SESIUNEA IULIE 2024 - REZULTATE FINALE

     - Admiși opțiuni
     - Admiși studenți
     - Admiși rural 
     - Admiși plasament
     - Admis sportiv
     - Respinși

 

 

Plata taxei de școlarizare, pentru studenții declarați admiși pe locurile cu taxă, se poate face, conform art. 44 din Regulamentul de admitere, în două rate egale. Plata se va efectua ONLINE, prin intermediul platformei Enroll (https://enroll.upt.ro/), folosind contul creat pentru înscriere, în perioada 29 iulie 2024 - 26 august 2024, pentru cei admiși în sesiunea iulie 2024.

IMPORTANT!
Neachitarea primei rate din taxa de școlarizare în perioada indicată conduce la anularea statutul de admis la Universitatea Politehnica Timișoara, iar locurile acestora vor fi alocate sesiunii de admitere din septembrie 2024.

Taxa de echivalare a studiilor absolvite (preluare dosar pentru echivalare), în cuantum de 150 lei,  se va plăti:

În următorul cont deschis la UniCredit Bank*:
Universitatea Politehnica Timișoara

Cod FISCAL: 4269282
Cont IBAN: RO20 BACX 0000 0030 1782 5060
_________________________________________________

*În situația plății în contul UniCredit, dovada plății va trebui să conțină următorul text: ”Taxă de echivalare la...(se va menționa acronimul facultății) pentru... (se va menționa numele complet al candidatului)”.
Exemplu: Taxă de echivalare la SC pentru IONESCU Ana

Taxa de recunoaștere și echivalare pentru anii de studiu recunoscuți, în cuantum de 500 de lei/an recunoscut se va plăti după începerea anului universitar. 

CAZARE
Informații legate de cazarea studenților în căminele UPT


Informativ
:  Ultima medie cu care s-a intrat în sesiunile de admitere 2019-2023:

 

Informaţii Admitere Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării
Decanat: Tel. 0256-40.40.11; Fax: 0256-40.40.13
Secretar-şef facultate: Angela Tripşa
Secretară Decanat: Carmen Galdea
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Informații admitere Licență 2024 UPT

 

 

Programul de studii universitare de licență Comunicare și relații publice este acreditat cu calificativul încredere, conform Hotărârii Consiliului ARACIS din data de 21.12.2017. Misiunea programului Comunicare şi relaţii publice este de a forma absolvenţi capabili să activeze ca specialişti în comunicare şi relaţii publice pentru activităţi specifice ocupaţiei, desfăşurate în instituţii, societăţi comerciale, partide şi organizaţii politice, organizaţii non-guvernamentale etc. Aceşti specialişti vor deţine competenţe şi abilităţi în crearea şi gestionarea imaginii organizaţiilor, în medierea şi negocierea conflictelor, în producerea de mesaje scrise şi audiovizuale în limba română şi în limbi de circulaţie internaţională. Specificul programului de studii constă în dobândirea de către absolvenţi a două competenţe suplimentare: comunicare profesională în limbi  străine şi medierea comunicării în limbi străine. Detalii despre programul de studii universitare de licență Comunicare și relații publice.

Programul de studii universitare de licență Traducere și interpretare (engleză; franceză/germană) este acreditat cu calificativul încredere, conform Hotărârii Consiliului ARACIS din data de 29.10.2020.  Specializarea Traducere şi interpretare (engleză; franceză/germană) formează specialişti în domeniul traducerii şi al interpretării profesionale pentru domeniile ştiinţific, tehnic, economic, administrativ şi juridic. Pentru reuşita în acest domeniu sunt necesare cunoaşterea aprofundată a cel puţin două limbi moderne de circulaţie  şi a limbii române, un bagaj de cunoştinţe generale şi o motivaţie puternică de autoperfecţionare şi învăţare continuă. Programul de studii de licenţă Traducere şi interpretare (engleză; franceză/germană) este unicul program de acest fel din Regiunea de Vest a ţării. Detalii despre programul de studii universitare de licență Traducere si interpretare (engleză; franceză/germană).

IMPORTANT
Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării oferă oportunitatea studierii limbilor străine şi a unor discipline de specialitate în limbi străine în cadrul programelor de studii universitare de licenţă. Candidații la domeniul de licență Științe ale Comunicării vor face dovada cunoașterii limbii engleze, iar cei pentru domeniul de licență Limbi moderne aplicate vor face dovada cunoașterii a două limbi străine (engleză-franceză sau engleză-germană). Dovada pentru ambele specializări se va face fie prin documente justificative (adeverință, foaie matricolă liceu, certificat de competență lingvistică etc.) care să ateste că au studiat limba engleză și una dintre limbile franceză sau germană,  fie prin proba de competență lingvistică în cazul în care nu au studiat limbile respective - v. Acte dosare înscriere.

Repartizarea cifrei de școlarizare pentru admiterea la ciclul Licență

 Nr.
 crt.

Domeniul de licență

Specializarea

Nr. locuri/
specializare

Nr. locuri
fără taxă

Nr. locuri cu taxă
Tip concurs

1.

Ştiinţe ale comunicării – învățământ cu frecvență (IF)

Comunicare şi relaţii publice, cu frecvență 

75 65 10

Concurs de dosare

2.

Ştiinţe ale comunicării – învățământ la distanță (ID)

Comunicare şi relaţii publice, la distanță

75 0 75

Concurs de dosare

3.

 Limbi moderne aplicate - învățământ cu frecvență (IF)

Traducere şi interpretare (engleză; franceză/germană)

60 40 20

Concurs de dosare

Formula de calcul pentru admiterea la Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării în anul universitar 2025-2026, la ciclul licenţă
M = b, unde b = media la bacalaureat

OME 3693/07.02.2024 - pentru modificarea și completarea Metodologiei cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licență, master și doctorat aprobata prin

REGLEMENTĂRI privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere la ciclul de studii universitare de licență la UPT - sesiunile iulie și septembrie 2025 (HS 04 din 13.02.2025)
     
Anexa 1 - Oferta programelor de studii, tipul concursului și formula de calcul a mediei de admitere
     
Anexa 2 - Instrucțiuni de înscriere ONLINE folosind platforma Enroll
      Anexa 8
 - Lista concursurilor recunoscute de către UPT, pe baza cărora candidații pot fi admiși în UPT fără concurs de admitere
     Instrucțiuni de înscriere 
pentru candidații care au calitatea de sportivi de performanță

Repartizarea cifrei de școlarizare - HCA nr. 106 din13.05.2025
Acte necesare pentru dosarul de înscriere - cf. cap. V, art. 21 din Metodologia de admitere

Informații admitere învățământ la distanță
   
     IMPORTANT: Precizări privind diploma de bacalaureat

Taxa de preînscriere – valabilă doar în perioada 01.06.2025–29.06.2025, ora 14:00 – este de 100 lei și este valabilă pentru învățământul la zi (cu frecvență) și toate tipurile de concurs.
Taxa de înscriere - valabilă doar în perioada 30.06.2025–12.07.2025, ora 14:00 - este de 150 lei pentru toate formele de învățământ și toate tipurile de concurs.
Taxa de înscriere/preînscriere oferă candidatului posibilitatea de a participa la concursul de admitere organizat la maxim două secțiuni. Dacă un candidat se înscrie la mai mult de două secțiuni, va trebui să achite mai multe taxe de înscriere.

Taxa de înmatriculare (confirmare a locului ân concurs): 100 de lei pentru toate formele de învățământ și toate tipurile de concurs.
Taxa de confirmare asigură candidatului păstrarea locului la secțiunea la care a fost admis și trebuie achitată în termenul prevăzut în calendarul admiterii.

Taxă de solicitare a echivalării studiilor absolvite: 150 lei
Se percepe doar candidaților declarați admiși și trebuie achitată deodată cu taxa de confirmare.

Taxe de înscriere admitere 2025 (HCA 18/13.02.2025)

Taxele de admitere (înscriere/confirmare) se pot plăti:
1. ONLINE, cu cardul, prin intermediul platformei Enroll
sau
2.
În următorul cont deschis la UniCredit Bank*:

Universitatea Politehnica Timișoara
Cod FISCAL: 4269282
Cont IBAN: RO20 BACX 0000 0030 1782 5061
_________________________________________________

*În situația plății în contul UniCredit, dovada plății va trebui să conțină următorul text: ”Taxă de înscriere/confirmare admitere la...(se va menționa acronimul facultății: SC) pentru... (se va menționa numele complet al candidatului)”.
Exemplu: Taxă de înscriere la SC pentru IONESCU Ana

Taxe de studii pentru anul universitar 2025-2026 (HS 16 din 13.02.2025)

Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
 

 Calendarul Admiterii la studii universitare de licenţă
- sesiunea iulie 2025 –

 Pentru forma de învăţământ cu frecvență

 

Înscriere fizic la învățământ cu frecvență: a) Facultatea de Științe ale Comunicării - Str. Traian Lalescu nr. 2a et. III sala C302
    b) Centrele zonale de admitere ale UPT
c) Învățământ la distanță
(Centrul e-Learning):
Bd. Vasile Pârvan nr. 2B et. IV sala C406 (clădirea Bibliotecii UPT)
Informații Admitere Învățământ la distanță - detalii

ÎNSCRIE-TE ONLINE

 

 


Informații despre admiterea la Facultatea de Științe ale Comunicării:
           Tel.: 0256404011           Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.     

Probleme tehnice întâmpinate la înscrierea/încărcarea documentelor în programul Enroll:Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

REZULTATE RUNDA 1 - SESIUNEA IULIE 2025
Admiși pe opțiuni - bacalaureat

- Admiși studenți 
- Admiși rural 
- Admiși plasament 
- Admis Rr
- Admis sportiv
- În așteptare

REZULTATE RUNDA 2 - SESIUNEA IULIE 2025
     - Admiși pe opțiuni - bacalaureat

     - Admiși studenți
     - Admiși rural 

     - Admiși plasament
     - Admis sportiv
      - În așteptare

REZULTATE RUNDA 3 - SESIUNEA IULIE 2025
 - Admiși pe opțiuni - bacalaureat
 - Respinși

SESIUNEA IULIE 2025 - REZULTATE FINALE

     - Admiși opțiuni
     - Admiși studenți
     - Admiși rural 
     - Admiși plasament
     - Admis sportiv
     - Respinși

Plata taxei de școlarizare, pentru studenții declarați admiși pe locurile cu taxă, se poate face, conform art. 44 din Regulamentul de admitere, în două rate egale. Plata se va efectua ONLINE, prin intermediul platformei Enroll (https://enroll.upt.ro/), folosind contul creat pentru înscriere, în perioada 29 iulie 2024 - 26 august 2024, pentru cei admiși în sesiunea iulie 2024.

IMPORTANT!
Neachitarea primei rate din taxa de școlarizare în perioada indicată conduce la anularea statutul de admis la Universitatea Politehnica Timișoara, iar locurile acestora vor fi alocate sesiunii de admitere din septembrie 2025.

Taxa de echivalare a studiilor absolvite (preluare dosar pentru echivalare), în cuantum de 150 lei,  se va plăti:

În următorul cont deschis la UniCredit Bank*:
Universitatea Politehnica Timișoara

Cod FISCAL: 4269282
Cont IBAN: RO20 BACX 0000 0030 1782 5060
_________________________________________________

*În situația plății în contul UniCredit, dovada plății va trebui să conțină următorul text: ”Taxă de echivalare la...(se va menționa acronimul facultății) pentru... (se va menționa numele complet al candidatului)”.
Exemplu: Taxă de echivalare la SC pentru IONESCU Ana

Taxa de recunoaștere și echivalare pentru anii de studiu recunoscuți, în cuantum de 500 de lei/an recunoscut se va plăti după începerea anului universitar. 

CAZARE
Informații legate de cazarea studenților în căminele UPT


Informativ
:  Ultima medie cu care s-a intrat în sesiunile de admitere 2020-2024:

 

Informaţii Admitere Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării
Decanat: Tel. 0256-40.40.11; Fax: 0256-40.40.13
Secretar-şef facultate: Angela Tripşa
Secretară Decanat: Carmen Galdea
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Informații admitere Licență 2025 UPT

 

 

În luna noiembrie 2022 vă invităm să participați la ediția a VII-a a Zilelor FSC. Evenimentele programate în acest an includ vizite ale elevilor de liceu la FSC, numeroase ateliere pentru studenți, întâlniri ale acestora cu reprezentanții companiilor de profil, prezentarea unor oferte de practică și a unor oportunități de studiu în străinătate și, nu în ultimul rând, o masă rotundă pe tema comunicării științei în domeniile științelor sociale și umaniste.

Evenimentele sunt organizate de către cadrele didactice și specialiştii din Departamentul de Comunicare și Limbi Străine, Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic, Departamentul de Comunicare și Imagine, Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră, și de către studenții din cadrul Ligii Studenților de la Facultatea de Științe ale Comunicării.

ZILELE FACULTĂȚII DE ȘTIINȚE ALE COMUNICĂRII
1 - 30 noiembrie 2022

Ediția a VII-a

 

Cafeneaua comunicării
Studenții FSC în dialog cu specialiștii din domeniu
Liga FSC
03.11.2022

Stereotipuri și prejudecăți
Centrul de Consiliere și Orientare în carieră
07.11.2022

Creșterea impactului cercetării în științe socio-umane în era digitală
Atelier de lucru. Întâlnirea 1 - Eficiență și acuratețe academică prin utilizarea de software specializat.
Departamentul de Comunicare și Limbi Străine
07.11.2022

Studenții FSC în mediul profesional
Sesiune de informare și consiliere cu privire la oportunitățile de practică;
întâlnirea studenților FSC cu reprezentanții companiilor
Facultatea de Științe ale Comunicării
11.11.2022

Zilele Porților Deschise la FSC
Elevii de liceu în vizită la FSC
Facultatea de Științe ale Comunicării
15.11.2022-16.11.2022

Comunicarea științei: științe sociale și umaniste
Masa rotundă, ediția a V-a
Departamentul de Comunicare și Limbi Străine
Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic
16.11.2022

Lansare de carte
O istorie a traducerilor în limba română
, ITLR - secolul XX, Volumul I.
București: Editura Academiei Române
Centrul de Cercetări Avansate în Domeniul Traducerii – PoliCAT
17.11.2022

Studenții FSC în Europa
Sesiune de informare și consiliere cu privire la oportunitățile de studiu în străinătate: programele AUF, CEEPUS, DAAD și Erasmus+
18.11.2022

Comunicare și creativitate: abilități cheie în carieră
Atelier de lucru cu studenții
Departamentul de Comunicare și imagine
21.11.2022

Balul Bobocilor
Liga FSC

22.11.2022

The Language of Europe is Translation
Întâlnirea studenților FSC cu reprezentanți ai mediului politic și cultural
Consulatul Germaniei din Timișoara, Centrul Cultural German din Timișoara, Societatea Culturală Româno-Germană din Timișoara
22.11.2022

Workshops to go
Eveniment interactiv realizat de studenții FSC
Facultatea de Științe ale Comunicării
22.11.2022

Managementul învățării în condiții de pandemie
Atelier de lucru cu studenții
Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic
24.11.2022

De vorbă cu Decanul FSC
Studenții în dialog cu Decanul Facultății de Științe ale Comunicării
Liga FSC
24.11.2022

 

În luna noiembrie 2023 vă invităm să participați la ediția a VIII-a a Zilelor FSC. Evenimentele programate în acest an includ vizite ale elevilor de liceu la FSC, numeroase ateliere pentru studenți, întâlniri ale acestora cu reprezentanții companiilor de profil, prezentarea unor oferte de practică și a unor oportunități de studiu în străinătate și, nu în ultimul rând, o masă rotundă pe tema comunicării științei în domeniile științelor sociale și umaniste.

Evenimentele sunt organizate de către cadrele didactice și specialiştii din Departamentul de Comunicare și Limbi Străine, Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic, Departamentul de Comunicare și Imagine, Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră, și de către studenții din cadrul Ligii Studenților de la Facultatea de Științe ale Comunicării.

ZILELE FACULTĂȚII DE ȘTIINȚE ALE COMUNICĂRII
 Noiembrie 2023

Ediția a VIII-a

 

Studenții FSC în mediul profesional
Sesiune de informare și consiliere cu privire la oportunitățile de practică;
întâlnirea studenților FSC cu reprezentanții companiilor
Facultatea de Științe ale Comunicării
03.11.2023


Lunchtime Talk cu Decanul Facultății de Științe ale Comunicării
Porțile Deschise la FSC pentru toți cei care doresc sa afle mai multe despre Facultatea de Științe ale Comunicării
Facultatea de Științe ale Comunicării
07.11.2023


Studenții FSC în Europa

Sesiune de informare și consiliere cu privire la oportunitățile de studiu în străinătate: programele AUF, CEEPUS, DAAD și Erasmus
Facultatea de Științe ale Comunicării
09.11.2023


PoliCAT Series on Translation Studies and Related Disciplines
Evenimentele PoliCAT: prelegeri, discuții, ateliere de lucru.
PoliCAT – Centrul de Studii Avansate în Domeniul Traducerii
14.11-24.11.2023


Comunicarea științei: științe sociale și umaniste
Masa rotundă, ediția a VI-a
Departamentul de Comunicare și Limbi Străine
Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic
15.11.2023


30 de ani de comunicare și traductologie în UPT
Eveniment de networking și socializare
16.112023 


Translating Europe Workshops – Technical Translation Today
Conferință internațională
Direcția Generală pentru Traduceri, Comisia Europeană
PoliCAT – Centrul de Studii Avansate în Domeniul Traducerii
16.11-17.11.2023


LED DiscoTECH
Petrecere studențească
17.11.2023


Elemente de marketing personal și Video CV
Workshop
Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic
20.11.2023

Translation as a bridge between languages and disciplines
Întâlnirea studenților FSC cu reprezentanți ai mediului politic și cultural
Forumul Democrat al Germanilor din Banat, Consulatul Germaniei la Timișoara, Societatea Culturală Româno-Germană din Timișoara
21.11.2023

#studentlaFSC around Europe – o călătorie prin orașele capitală culturală
Eveniment interactiv
23.11.2023


Cafeneaua comunicării
Studenții FSC în dialog cu specialiștii din domeniu
Liga FSC
23.11-26.11.2023

 
Studenții FSC la DG Translation
Vizită virtuală la Direcția Generală pentru Traduceri, Comisia Europeană, Bruxelles
24.11.2023

De vorbă cu Decanul FSC
Studenții în dialog cu Decanul Facultății de Științe ale Comunicării
Liga FSC
28.11.2023

 

FSC la 10 ani de la înființare

În luna noiembrie 2021 vă invităm să participați la ediția a VI-a a Zilelor FSC, dedicată aniversării a 10 ani de la înfiinţarea Facultății de Științe ale Comunicării. Evenimentele programate în acest an sunt organizate exclusiv online și includ vizite virtuale ale elevilor de liceu la FSC, numeroase ateliere pentru studenți, întâlniri ale acestora cu reprezentanții companiilor de profil, prezentarea unor oferte de practică și a unor oportunități de studiu în străinătate și, nu în ultimul rând, o masă rotundă pe tema comunicării științei în domeniile științelor sociale și umaniste.

Evenimentele sunt organizate de către cadrele didactice și specialiştii din Departamentul de Comunicare și Limbi Străine, Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic, Departamentul de Comunicare și Imagine, Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră, și de către studenții din cadrul Ligii Studenților de la Facultatea de Științe ale Comunicării.

ZILELE FACULTĂȚII DE ȘTIINȚE ALE COMUNICĂRII
1 - 30 noiembrie 2021

Ediția a VI-a

Serie de manifestări organizate online


Cafeneaua comunicării
Studenții FSC în dialog cu specialiștii din domeniu
Liga FSC
03.11.2021

Managementul învățării în condiții de pandemie
Atelier de lucru cu studenții
Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic
04.11.2021

Pregătește-te să fii competitiv!
Pregătirea portofoliului și a interviului pentru interacțiunea cu mediul economic
Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră
05.11.2021

Studenții FSC în mediul profesional
Sesiune de informare și consiliere cu privire la oportunitățile de practică;
întâlnirea studenților FSC cu reprezentanții companiilor
08.11.2021

Studenții FSC în Europa
Sesiune de informare și consiliere cu privire la oportunitățile de studiu în străinătate:
programele AUF, CEEPUS, DAAD și Erasmus+
12.11.2021

Comunicarea științei: științe sociale și umaniste
Masa rotundă, ediția a IV-a
Departamentul de Comunicare și Limbi Străine
Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic
15.11.2021

Zilele Porților Deschise la FSC
Elevii de liceu în vizită la FSC
18.11.2021

Comunicare și creativitate: abilități cheie în carieră
Atelier de lucru cu studenții
Departamentul de Comunicare și imagine
19.11.2021

Discursuri motivaționale despre femei care au schimbat lumea
Eveniment interactiv pus în scenă de studenții FSC
25.11.2021

Studenții FSC la DG Translation
Vizită virtuală la Direcția Generală pentru Traduceri, Comisia Europeană, Bruxelles
26.11.2021

De vorbă cu Decanul FSC
Studenții în dialog cu Decanul Facultății de Științe ale Comunicării
Liga FSC
29.11.2021






 

Zilele Facultății de Științe ale Comunicării, ediția a V-a

În intervalul 9-20 noiembrie 2020 vă invităm să participați la ediția a V-a a Zilelor Facultății de Științe ale Comunicării, organizată sub semnul Centenarului în Universitatea Politehnica Timișoara. Evenimentele programate în acest an sunt organizate exclusiv online și includ vizite virtuale ale elevilor de liceu la FSC, ateliere pentru studenți, întâlniri ale acestora cu reprezentanții companiilor de profil și prezentarea unor oferte de practică, prezentarea unor oportunități de studiu în străinătate și, nu în ultimul rând, o masă rotundă pe tema comunicării științei în domeniile științelor sociale și umaniste.

ZILELE FACULTĂȚII DE ȘTIINȚE ALE COMUNICĂRII
9 - 20 noiembrie 2020

Serie de manifestări organizate online

Zilele Porților Deschise la FSC
Elevii de liceu în vizită la FSC
9.11.2020-20.112020


Comunicarea științei: științe sociale și umaniste
Masa rotundă, ediția a III-a
Departamentul de Comunicare și Limbi Străine
Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic
12.11.2020 Ora 16.00


Studenții FSC în Europa
Sesiune de informare și consiliere cu privire la oportunitățile de studiu în străinătate:
programele AUF, CEEPUS, DAAD și Erasmus+
13.11.2020 Ora 12.00


Cafeneaua comunicării
Studenții FSC în dialog cu specialiștii din domeniu
Liga FSC
18.11.2020 Ora 18.00


Managementul învățării în condiții de pandemie

Atelier de lucru cu studenții
Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic
19.11.2020 Ora 18.00


Studenții FSC în mediul profesional

Sesiune de informare și consiliere cu privire la oportunitățile de practică;
întâlnirea studenților FSC cu reprezentanții companiilor
20.11.2020 Ora 12.00

Giordano, Walter. 2020. Investigating the Discourse of Financial Reporting: Communicative Strategies and Translation Problems. ISBN 978-606-35-0362-7

Walter Giordano is a senior lecturer of English Language at the Università degli Studi di Napoli “Federico II”, where he has held the chair of Business English since 2007. His main research interests are LSP, with a particular concentration on business communication, translation studies, discourse analysis and genre variation. His most recent publications focus on the discourse of financial reporting, of annual reports and on the analysis of car ads: Communication strategies and crisis management in 2015 - 2016 Volkswagen CEO Letters to Shareholders (2019),  Genre Hybridization In Annual Reports: The Case Of Walmart (2018), “Dissociative identities: a multi-modal discourse analysis of TV commercials of Italian products in Italy and in the USA”, Palgrave Macmillan (2016) with Laura Di Ferrante and Sergio Pizziconi. He is also a business consultant and he is specialized in training business professionals and corporate personnel.

 

“This volume explores financial reporting providing a comprehensive overview of its linguistic and discursive aspects. In particular it highlights the crucial role of the Annual Report and the CEO’s letter as the main genres a company relies on to communicate with its stockholders and stakeholders. It also considers the issues involved in the translation of these important documents. One of the distinctive merits of this book is the technically sound but accessible illustration of the accounting principles underlying financial reporting and the legal framework governing it, which is preliminary to a correct conceptualization of the genres dealt with”

Professor Giuliana Elena Garzone, IULM University, Milan, Italy

 

“This work offers an interesting overview on financial reporting discourse. It takes an essentially pragmatic approach and provides a systematic description of linguistic aspects of Annual Reports. A wide range of examples are provided and discussed. Multidisciplinary collaboration among linguists, accounting scholars and practitioners is, de facto, the proposal that the author recommends for future research”

Professor Giuseppe Balirano, Università degli Studi di Napoli “L’Orientale”, Naples, Italy

 

BACK TO TRANSLATION STUDIES SERIES

Dejica, Daniel. 2010. Thematic Management and Information Distribution in Translation. 225p. ISBN: 978-606-554-150-4.

Thematic Management and Information Distribution in Translation
presents a model for source text understanding and a translation method for the translation of pragmatic texts.

The suggested model for the identification and analysis of information in source texts for translation purposes and the suggested translation method based on this model are innovative and based on a detailed linguistic analysis from various pragmatic, cognitive, semantic, syntactic and lexical perspectives … With many examples and explanations, this book clarifies many problems arising in the translation process.
Professor Hortensia Pârlog, University of Timișoara

A very useful tool for the translator, well-documented, with pertinent observations.
Professor Daniela Ionescu, University of Bucharest

“A valuable theoretical and practical contribution to the studies focusing on the translation of pragmatic texts … The fine and penetrating analyses, the conceptual classifications, the integrated perspective, the comprehensive view, and the original contribution of a researcher able to put forward viable solutions turn this research into a very successful book on the role of information structure in translation.”
Professor Ștefan Oltean, Babeș-Bolyai University, Cluj-Napoca

Modern and inciting … a useful link in the linguistic and pragmatic evolution of translation studies, at a time when specialized translations intervene more and more aggressively in our daily lives.
Professor Mihai Zdrenghea, Babeș-Bolyai University, Cluj-Napoca


BACK TO TRANSLATION STUDIES SERIES

Mansoor, Khalid Rokan. 2017. Investigating Semantic and Syntactic Equivalence in the Translation Process. 262p. ISBN 978-606-35-0176-0.

Khalid Rokan Mansoor received his PhD degree in Philology from the Doctoral School in Social and Humanistic Sciences at the West University of Timişoara, Romania. He also holds a Master’s Degree from the English and Foreign Languages University (EFLU), Hyderabad, India. His research interests include applied linguistics, LSP and translation studies. He participated in several international conferences and published three research articles. His didactic activities include teaching English at secondary school or preparing students for TOEFL and IELTS examinations in India, Iraq and Jordan. He was a lecturer at Al-Anbar University in Iraq and a tutor in many private institutes and universities in Iraq. He was invited to give several presentations on translation studies at the Politehnica University of Timişoara, Last but not least, Khalid Rokan Mansoor has been working as a translator for 15 years in the state and private sectors.

”In Investigating Semantic and Syntactic Equivalence in The Translation Process, the author proposes a linguistic analysis of the translation problems encountered by Arab students in translating literary texts from English into Arabic. The approach is justified by the author in terms of linguistic and cultural differences between the two languages. The results obtained can be useful for teachers specialized in teaching translation at university level but also for translators.”
Professor Daniel Dejica-Cartis, Politehnica University Timișoara, Romania

 
BACK TO TRANSLATION STUDIES SERIES