Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării din cadrul Universităţii Politehnica Timişoara organizează concurs de admitere, în anul universitar 2025-2026, la programele de studii universitare de master, astffel:
- acreditate conform Hotărârii Consiliului ARACIS din data de 16.04.2020 - domeniul Științe ale Comunicării:
- Comunicare, relaţii publice şi media digitală (interdisciplinar cu Inginerie electronică, telecomunicaţii și tehnologii informaționale). Detalii despre programul de studii universitare de master CRPMD
- Comunicare în afaceri. Detalii despre programul de studii universitare de master CA
- Comunicare strategică și advocacy în societatea digitală. Detalii despre programul de studii universitare de master CSASD
- acreditat, în baza Hotărârii Consiliului ARACIS din data de 09.05.2024 - domeniul Filologie:
- Traducere, interpretare și noile tehnologii. Detalii despre programul de studii universitare de master TINT
În cadrul Facultăţii de Ştiinţe ale Comunicării, studiile masterale se desfășoară pe o perioadă de 2 ani.
Masterul interdisciplinar Comunicare, relații publice și media digitală asigură o pregătire avansată în domeniul Științe ale comunicării, prin asocierea domeniilor de licenţă Ştiinţe ale Comunicării (specializarea Comunicare şi relaţii publice) şi Ştiinţe inginereşti (specializarea Inginerie electronică, telecomunicaţii și tehnologii informaționale), în deplină concordanţă cu nevoile şi cerinţele societăţii actuale.
Masterul Comunicare în afaceri asigură formarea profesională superioară în scopul dezvoltării personale și al inserției profesionale a individului și în scopul satisfacerii nevoilor de competență în domeniul comunicării aplicate în sfera economică. De asemenea, pune un accent deosebit pe o educație interdisciplinară și aplicativă a studenților și are ca obiectiv pregătirea acestora în vederea valorificării atât a cunoștințelor de ultimă oră din cele două domenii fundamentale, cel al comunicării și economic, cât și a noilor tehnologii utilizate în comunicarea în mediul de afaceri.
Masterul Comunicare strategică și advocacy în societatea digitală formează specialiști capabili să promoveze politici publice adecvate contextului socio-economic actual, printr-o abordare interdisciplinară, cu instrumente din sfera comunicării și tehnologiei informației, ca răspuns la cerințele informatizării şi tehnologizării forței de muncă actuale.
Masterul Traducere, interpretare și noile tehnologii asigură formarea profesională superioară în scopul dezvoltării personale și al inserției individului pe piața muncii. Acest lucru se va realiza prin formarea unor competențe profesionale în domeniul traducerii și interpretării necesare în lumea comunicării digitale, precum și prin aprofundarea competențelor profesionale deja asimilate la ciclul de licență.
Repartizarea cifrei de școlarizarea pentru admiterea la ciclul MASTER
Nr. |
Domeniul de master |
Specializarea |
Nr. locuri/ |
Nr. locuri |
Nr. locuri cu taxă |
Tip concurs |
1. |
Ştiinţe ale comunicării – învățământ cu frecvență (IF) |
Comunicare, relații publice și media digitală |
în curs de actualizare | în curs de actualizare | în curs de actualizare |
Concurs de dosare, interviu |
2. |
Ştiinţe ale comunicării – învățământ cu frecvență (IF) |
Comunicare în afaceri |
în curs de actualizare | în curs de actualizare | în curs de actualizare |
Concurs de dosare, interviu |
3. |
Ştiinţe ale comunicării – învățământ cu frecvență (IF) |
Comunicare strategică și advocacy în societatea digitală |
în curs de actualizare | în curs de actualizare | în curs de actualizare |
Concurs de dosare, interviu |
4. |
Filologie (IF) |
Traducere, interpretare și noile tehnologii. |
în curs de actualizare | în curs de actualizare | în curs de actualizare | Concurs de dosare, interviu |
Regulamentul de organizare și desfășurare a concursului de admitere la studii universitare de masterat la Universitatea Politehnica Timișoara sesiunile iulie și septembrie 2025 (HS 5 din 13.02.2025):
Anexe la Metodologie:
- Anexa 1 - Valori ale coeficientului K
- Anexa 3 - Oferta programelor de studii universitare de master organizate de UPT în anul universitar 2025-2026
- Anexa 4 - Procedura pentru derularea on-line a concursului de admitere la master în UPT
Repartizarea cifrei de școlarizare - HCA nr. _____din ______2025
DOSARUL DE CONCURS va conține următoarele documente: ACTE NECESARE pentru înscriere (cf. Metodologiei de admitere, cap. III, art.21)
Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Taxe admitere 2025-2026 (HS 18 din 13.02.2025):
- Taxa de înscriere: 150 de lei
- Taxa de confirmare: 100 de lei
Taxa de confirmare asigură candidatului păstrarea locului la secțiunea la care a fost admis și trebuie achitată în termenul prevăzut în calendarul admiterii.
Studenții admiși în regim de finanțare fără taxă (buget) vor plăti doar taxele de înscriere, respectiv de confirmare a locului.
TAXA DE ȘCOLARIZARE pentru anul universitar 2025-2026 (HS 16 din 13.02.2025):
Taxele de școlarizare pentru studenții admiși în regim de finanțare cu taxă: 4.440 lei/ an.
Taxele de admitere (înscriere/confirmare) se pot plăti:
1. ONLINE, cu cardul, prin intermediul platformei Enroll sau
2. În următorul cont deschis la UniCredit Bank*:
Universitatea Politehnica Timișoara
Cod FISCAL: 4269282
Cont IBAN: RO90 BACX 0000 0030 1782 5061 – Taxe de MASTER prin Ordin de plată
*În situația plății în contul UniCredit, dovada plății va trebui să conțină următorul text: ”M, ADM/CONF (se alege în funcție de tipul taxei – pentru taxa de înscriere se menționează ADM, iar pentru taxa de confirmare de menționează CONF) la … (se va menționa acronimul facultății), CNP candidat, NUME candidat (se va menționa numele complet al candidatului)”.
Exemplu: M, ADM, SC, 2900000000000, Ionescu Flavia Ionela
Calendarul admiterii la studii masterale - sesiunea iulie 2025
Înscriere candidaţi: |
04.07.2025 - 12.07.2025 până la ora 14:00 (online https://admitere.upt.ro/) 04.07.2025 - 12.07.2025 până la ora 14:00 (fizic în centrele de admitere din cadrul facultăților conform orar afișat) 04.07.2025 - 22.07.2025 până la ora 14:00 (online https://admitere.upt.ro/) 04.07.2025 - 22.07.2025 până la ora 14:00 (fizic în centrele de admitere din cadrul facultăților conform orar afișat) |
Concurs de admitere (interviu): |
14.07.2025 (luni) – 15.07.2025 (marți) sau 23.07.2025 (miercuri) – 24.07.2025 (joi) |
Rezultatele concursului: |
15.07.2025, ora 18:00 sau 24.07.2025, ora 18:00 |
Definitivarea rezultatelor: |
16.07.2025, ora 09:00 – 18.07.2025, ora 14:00 25.07.2025, ora 09:00 – 26.07.2025, ora 16:00 |
*) Fizic: Facultatea de Științe ale Comunicării - Str. Traian Lalescu nr. 2a, etajul III, sala C304
PROGRAMARE INTERVIU MASTER IULIE 2025 -
CRPMD Comunicare, relații publice și media digitală
CA Comunicare în afaceri
CSAD Comunicare strategică și advocacy în societatea digitală
TINT Traducere, interpretare și noile tehnologii
Criterii evaluare interviu:
CRPMD Comunicare, relații publice și media digitală
CA Comunicare în afaceri
CSAD Comunicare strategică și advocacy în societatea digitală
TINT Traducere, interpretare și noile tehnologii
Formula de calcul a mediei finale de admitere
Ma = (2,5 x Md + 2 x Ni + k) / 5
unde:
Ma = media finală de admitere
Md = media examenului de licenţă
Ni = nota de apreciere sintetică (prestaţia la interviu)
k = coeficient între 0 şi 5, în funcţie de domeniul de licenţă absolvit de către candidat; valorile pentru k se găsesc în Anexa 1 și Legendă
IMPORTANT: Pentru nota de apreciere sintetică, Ni, candidații, absolvenți ai aceluiași domeniu de licență cu cel de master, pot solicita echivalarea notei de apreciere sintetică cu media multianuală. În cazul în care la înscrierea la master vor opta pentru echivalare, nu vor mai susține interviul. Solicitarea echivalării se va face din platforma de înscriere.
REZULTATE FINALE - IULIE 2025
- Admiși pe opțiuni
- Admiși bursă (cu nota 10)
În atenția celor interesați!
Procedura cazare studenți master anul I
IMPORTANT!
Candidații admiși în regim cu taxă au obligația să achite 1/2 din valoarea taxei de studii pentru 2025-2026, online, prin intermediul platformei Enroll, până cel târziu:
- 27.08.2025 - pentru cei admiși în sesiunea iulie 2025;
- 21.09.2025 - pentru cei admiși în sesiunea septembrie 2025.
Candidații care nu-și respectă obligațiile financiare, vor fi considerați retrași de la programul de studii în cauză
Tel.: 0256404011
www.sc.upt.ro
Secretar-şef facultate: Angela TRIPŞA
Secretară Decanat: Carmen GALDEA
Informații Admitere UPT Master 2025