„Eticheta vinde produsul, noi vindem eticheta” – spune sloganul unei tipografii timișorene de succes, Grafoprint, care și-a deschis porțile vineri, 14 octombrie 2022, pentru studenți din anul II de la Facultatea de Științe ale Comunicării, UPT.

Silviu Ioan, unul dintre fondatorii firmei și administrator al Grafoprint, a ținut un curs-blitz despre tipar, flux tehnologic și etichetă, ca produs de comunicare capabil de nenumărate serii de povești, de la informație juridică la seducție publicitară. În ecosistemul comunicațional contemporan, suprasaturat de informație, eticheta are o prezență discretă, dar distinctă și, cel puțin deocamdată, imposibil de înlocuit. Micul petec de hârtie (sau carton, sau folie, după caz) încorporează multiple straturi de semnificație, după cum au putut observa studenții, vizualizând și tehnica pregătirii pentru lansarea producției, și procedee de înnobilare a etichetei, de pildă cu folie de aur.

A fost o vizită pe care organizatoarele, conf. dr. Mariana Cernicova-Bucă și conf. dr. Adina Palea au apreciat-o ca incursiune în profesie, pe căi mai puțin umblate, și care descătușează imaginația, lăsând-o să zboare spre proiecte de comunicare inspiraționale „made in România/Timișoara”.